Intermittent Fasting

Muhtemelen çok kez duyduğun/gördüğün ama belki hakkında yeterince bilgi sahibi olmadığın, bir beslenme düzeni modeli olan, intermittent fasting diyet yaklaşımı ile ilgili merak ettiğin soruların cevapları burada. Aralıklı oruç olarak da duymuş olabileceğin intermittent fasting diyeti nedir ne değildir diye öğrenmek istiyorsan doğru yerdesin.

Intermittent fasting nedir?

  • Beslenme saatlerini güneşin doğuş ve batış saatleriyle ilişkilendiren bir beslenme düzeni yaklaşımıdır.
  • Genellikle günde 8 saat beslenme ve 16 saat aç kalma sistemi ile işlemektedir.
  • Vücuttaki enerji oluşum mekanizmasının en verimli şekilde çalışmasını ve geceleri aktifleşen onarım mekanizmasının işlevini layıkıyla yerine getirmesini amaçlayan öğün saatlerinden oluşur.

Intermittent fasting ne değildir?

  • Diyet programı ya da diyet listesi değildir.
  • Herkesin uygulayacağı standart reçeteler ya da porsiyonlar içermez.
  • Ne yiyip ne yemeyeceğin konusunda seni yönlendirmez.

Yani intermittent fasting, aslında sadece beslenme saatlerini düzenlemek üzerine kurulu bir beslenme modelidir. Öğün saatleri, metabolizmanın en işlevsel şekilde çalışmasını amaçlar. Bu diyet şekli, günde 8 saat beslenip 16 saat aç kalmak temeline dayalıdır. Tabii asıl önemli olan bu 8 saatlik beslenme süresinin gün doğumu ile gün batımı arasındaki sürede olmasıdır. Amaç, gün batımına kadar vücuttaki bütün karbonhidrat metabolizmasını tamamlamak ve o saatten sonra kan şekerini hiçbir şekilde etkilememektir. Bu sayede vücut akşam hazırlığına daha kolay geçebilir; bazı onarım mekanizmaları, yağ metabolizması ve vücudunun detoks sistemi daha sorunsuz bir şekilde görevlerini yerine getirebilirler.

Intermittent fasting, her ne kadar daha çok “ne zaman yediğin” konusuyla ilgilense de “ne yediğin” konusunun öneminin elbette farkındasındır. ☺ Kendi doğru beslenme programını oluşturarak ya da diyet listen konusunda bir destek alarak öğün saatlerini intermittent fastinge göre düzenleyebilirsin. Uyguladığın diyet modeli ne olursa olsun, tüm öğünlerini gün doğumdan gün batımına kadarki bir 8 saatte tamamlarsan ve son öğününden sonra su, şekersiz çay/bitki çayı, sade kahve ya da sade soda hariç hiçbir şey tüketmezsen aslında intermittent fasting modeline uymuş olursun. Ya da senin için çoktan hazırlanmış olan öğünleri ve öğün saatleri ile Juico Intermittent’ı tercih edebilirsin. Diyetisyenimiz tarafından intermittent fasting yaklaşımı ile düzenlenmiş haftalık diyet paketiyle hem aralıklı oruç saatlerine uygun, hem de hiç katkısız, ilave şekersiz, detoks etkili bir 5 gün geçirmek istersen Juico Intermittent tam sana göre!